„Pomohu vám k vynikajícím výsledkům ohleduplně a s respektem k člověku.“
Síla otázek v prodeji a získávání příležitostí
Trénink prodejního jednání do hloubky, jakou neznáte
Program vznikl na základě zkušeností z oblasti prodeje a koučování. Smyslem tréninku je ukázat často netušené možnosti využívání otázek. Naučte se své jednání více řídit a přitom přenést většinu práce na svého klienta. Získáte hodnotné informace a klient nemá čas na výmluvy.
Smysl tréninku:
Program vznikl na základě mých mnohaletých zkušeností s obchodem pro B2C a B2B a zkušenostmi z koučování. Rozvoj pokročilých obchodníků nemůže spočívat jen v pouhém drilu. V praxi rozhodují detaily, o kterých si pokročilí obchodníci myslí, že je zvládají. Opak je pravdou a výsledkem je smlouvání o cenách, nedotahování obchodů a velké množství námitek. Osvědčený přístup v rozvoji dobrých obchodníků spočívá v detailním pochopení prodejního jednání a ve schopnosti ptát se. Bohužel i pokročilí obchodníci dosud často nepoznali možnosti dobře pokládaných otázek.
Forma:
Probíhá jako vysoce intenzivní a zážitkový trénink ve skupinách 2-4 osob. Pod vedením trenéra účastníci na nezvyklém zadání objevují slabiny svého prodeje a trénují nové možnosti. Rozvíjí svou schopnost reflektovat (1-2 osoby poskytující zpětnou vazbu obchodníkovi). Rozvoj reflexe posiluje schopnost přenést nové poznatky do praxe. Vzniká motivace k jejich udržení a obchodník má možnost dále se rozvíjet bez podpory trenéra.
Společnou prací ve skupině účastníci často objeví novou dimenzi spolupráce a jsou ochotni si v týmech dále pomáhat a poskytovat zpětnou vazbu i po návratu na pracoviště. Proces učení tedy probíhá z velké části mezi účastníky a je zaměřen na udržitelnost změn v praxi. Trenér v reálném čase podněcuje nové úhly pohledu na dění ve skupině a pomáhá hledat lepší řešení pro konkrétní situace.
Lektor/trenér: Ing. Jan Korbel
Časová dotace: 1den pro 6-9 osob
Cílová skupina: pouze pokročilí obchodníci, prodejci a podnikatelé s praxí a povědomím o základech obchodu a prodeje; trénink klade vysoké nároky na komunikační dovednosti a ochotu učit se.
Přínosy:
- poznání často netušených možností využití otázek
- odstranění obav ze „slepých uliček"
- získání přehledu a kontroly nad jednáním
- objevení možností správné volby slov a skladby vět
- tipy a triky z praxe trenéra
Obsah:
Obchodník:
- větší přehled o dění v prodejním jednání
Obchod (intenzivní trénink):
- šest kategorií otázek podle působení na myšlení klienta
- pokročilé kladení otázek - velmi intenzivní trénink
- koučovací přístup při prodeji
- otázky v argumentaci
- přenastavení rámce rozhovoru
- zacílení prodejního jednání a efektivní "koncovka" s rozhodnou žádostí o zakázku
- pochopení drobných odpojení myšlenek klienta a jejich dopady v konečné argumentaci
Tipy a triky:
- jak číst zákazníka
- jak zákazníka rozmluvit
- jak získat informace, které jiní nezískali
- jak na slepé uličky
- jak citlivě měnit způsob uvažování klienta
- jak mít čistou hlavu, aby se místo vás "potil" zákazník
- jak získat výhody, přiblížit se klientovi a vytlačit konkurenci
Copyright 2020 Ing. Jan Korbel
- akvizice
- asertivita
- call centrum
- efektivita vzdělávání
- komunikace
- koučování
- leadership
- manažerské dovednosti
- manažerský rozvoj
- mentorování
- metody vzdělávání
- motivace
- obchod
- obchodní styly
- prezentační dovednosti
- prodej
- profesionální telefonování
- řízení projektu
- sebeprosazení
- styly prodeje
- synergie
- synergogika
- telemarketing
- time management
- týmová spolupráce
- vedení lidí
- vyjednávání